Små stolt

image

Den ser inte mycket ut för världen, vind och sne är den, mormorsrutan. Trots det är det länge sedan jag var så stolt över något. Hur kan då detta komma sig? Jo, därför att den rutan är gjord med ”fel” hand. Med vänster. Ni vet den där handen som barn i alldeles för många år fick höra att man inte fick använda. Man skulle använda höger som normalt folk!
Varför har jag då virkat en ruta med vänstern? Sedan en tid så har jag handarbetsträffar i fibromyalgiföreningens regi och när jag frågade en av våra medlemmar om hon inte ville komma på våra ”syjuntor” blev svaret:”Jag kan inte virka/sticka för jag är vänsterhänt och fick höra i syslöjden att jag var omöjlig att lära”… Lovade då att om hon ville lära sig så går det att lösa.
Eftersom jag tillhör den konstiga gruppen människor som är ”både och” hänt så bestämde jag mig för att lära mig vänstervirka för att lättare kunna visa för andra. Därför är jag så stolt över min ruta ☺
Nästa steg blir att lära mig sticka med vänsterhanden som den dominanta. Spännade att se hur det går.

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Små stolt

  1. Tomtan skriver:

    Jag har bara en vänster hand för att det skulle se konstigt ut annars 😀 Är helt högerhänt och inget annat! BRAVO!

  2. Tomtan skriver:

    Glad Påsk!

Lämna gärna en kommentar

