Det ser mörkt ut del 2

Gick ner och fortsatte med varpen. När den väl kom från bordet och i vävstolen så upptäckte jag att den var mer vild än tam. Det var en riktig trassel och krångel varp. Eller var det oknytten som passat på att flytt in i vävstolen när den stått tom som stälde till det tro?

image

Jag brukar dra på själv med hjälp av knekten men när jag var nästan klar fick jag ge upp och ringa efter hjälp. Fick inte till spänningen. Hjälp anlände och nu är den pådragen. Återstår att se om jag får solvat och grejat imorgon eller om kroppen säger ”glöm det”. Det är nog risk för det för nu har jag rejält ont i ryggslutet och nacken. I ärlighetens namn får jag skylla mig själv. Det är en väldans massa år sedan jag varpade, förskedade och drog på varpen på en och samma dag. Därtill att jag stod böjd över det där andra arbetet som jag gjorde i källaren idag… Inte blir det bättre av att jag har blivit äldre heller. Tyvärr verkar jag inte ha ärvt min mamma på den punkten, hon är lika smidig nu som när jag var liten. Visserligen är hon lite stel i benen vissa dagar men har man passerat åttio så är det nog inte så konstigt 🙂

                          Ha det gott!

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

Lämna gärna en kommentar

