Det ser mörkt ut

Ut skiner solen och man kan nästan se hur grönskan växer. Härligt 🙂
Jag har däremot inte varit ute och tagit till vara på härligheten. Nej, snarare tvärt om – jag gick ner i källaren… Det jag började pyssla med där nere går, kanske, att visa upp om några dagar. Vi får se.
Satte mig sedan och räknade lite, tog fram svart mattvarp och började varpa. Kom halvvägs med förskedningen innan det var dags för middagspaus.

image

Får se om jag går ner framåt kvällen och donar med resten. Hade varit bra om jag fått allt förarbete undanstökat innan jag ska på massage för min rygg o nacke på onsdag…
Jag säger inte vad det ska bli men så mycket kan jag avslöja att det ska inte bli några mattor 😉

Annars har jag donat med min virkade väska i påsk. En hel del repa upp och göra om har det blivit. Nu är den färdigvirkad. Nu ska jag bara rota fram ett blixtlås som passar och sy fodret och…

Den soligt gula halsduken är färdig stickad men fortfarande oblockad. Konstigt att det där sista många gånger är det som tar längst tid att fixa…

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det ser mörkt ut

  1. mallasalster skriver:

    Hoppas du hinner klart innan massagen, det ska bli spännande att se dina färdiga alster!:)
    Själv har jag bara resåren kvar på ena ärmen på Gertrud, tjohoo!!!

Lämna gärna en kommentar

