Nyttiga karameller

Den här veckan har jag varit iväg på trevligheter. Tyvärr är det som vanligt när man är iväg på sådana att det blir liksom inte av att man fotar direkt…

På onsdagkvällen var jag hos tant kofta på temakväll. Kvällens tema var knappar och Lottas bästa knapphistorier. Eftersom jag är en knappoman var ju detta ett tema som passade mig perfekt 🙂
Kvällen började med soppa, smörgås, kaffe och kaka. Och, givetvis, härligt surr. Det pratades stickning, garn, mönster mm Sedan berättade och visade Lotta om knappar. En härlig kväll med glada skratt och många minnen som dök upp kring olika knappar. Den som ville kunde få göra sig en knappring. Klart jag ville det ☺

image

Någon bild på alla knappar som man kan köpa hos Lotta tog jag inte. Hon har dock rätt mycket att välja på – lite drygt 1 200 olika knappar… Nej, den enda bild jag tog på hela kvällen var den här

image

Lite garn karameller.

Idag, söndag, fick jag med min kompis H på Logårdsstickning utanför Grästorp. Ute sken solen och fåglarna kvittrade. Inne sken vi som var där och det ”kvittrades” och skrattades för fullt. En helt underbar dag där man kunde köpa garn och diverse tillbehör om man så ville från Garn & mera och Nilssons. Det fanns fika och en underbar tacopaj till lunch att köpa för den som behövde fylla på energi depåerna. Och det behövde vi 🙂 Det handarbetades flitigt och utbyttes idéer. Så underbart. En karamell att suga på när vardagen känns grå och trist! Tyvärr blev det inte några kort från dagen. Jag hade inte tid…

Här är iallafall en bild på vad jag fick gjort idag
image

           Hoppas ni haft en skön helg.

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nyttiga karameller

  1. Tomtan skriver:

    Vilka härliga träffar!!!!!!! Sånt som gör livet värd att leva!

Lämna gärna en kommentar

