Ops!

Så har jag då trillat dit igen. Nytt på nålen och inte det jag hade planerat för… Jag plockade ihop garner till en sjal á la halv mormorsruta enligt planen. Då fick jag syn på två nystan mellanraggi i en turkosfärg jag inte begriper varför jag köpt. Absolut inget fel på färgen i sig men det är inte min färg om man säger så. Inte än iallafall. Hittade ett mönster som jag gillade och då är det bara att sätta igång. Bara  om det inte vore för det att jag inte är så bra på virkning och att virka spindlar verkar svårt. Men den som inget vågade den inget vann, så…

image

Sagt och gjort, jag körde igång igår kväll. Hade mer problem med mönstret än med virkningen. Det behöver dock inte betyda att det är fel på mönstret.
Efter att ha fått repa upp lite här och var hade jag kommit så här långt vid läggdags

image

Har fortsatt virka och repa upp under dagen. Trots allt går det mest framåt 🙂
Så här långt är det ett roligt och typisk ”bara lite till” handarbete.

                       Åter till virkningen
                    Ha det gott go vänner!

Postat med WordPress för Android

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ops!

  1. Tomtan skriver:

    Snygg! Du får snart kläm på de 😀

Lämna gärna en kommentar

