Favorit i repris

Yllemumsaren och jag satt och fredagsmyste när virklusten kom över mig, tur att virknål och garn fann inom räckhåll 🙂 Jag hade sedan tidigare plockat ihop restgarner, felköpsgarn och annat till en sjal så det var bara att sätta igång

image

Hörru matte, det var allt ett ynka litet täcke du lagt på mig…

Nu, några timmar senare har jag kommit en bit på väg. Tror det kan bli bra

image

Tänker mig några varv av det svarta garnet mellan de olika färgade partierna. Just detta svarta garn är från kategorin felköp. Inte så att det på något vis är fel på garnet utan jag begriper inte vad jag tänkte ha det till! Har provat med det till sockor och pulsvärmare men ständigt repat upp igen med känslan ”det här kommer jag aldrig att använda”. Varför? Ingen aning. Kanske var det så att garnet ville bli en sjal där det fick lyfta andra färger…

Nu har det blivit dags att försöka få till en fredagsdate med John Blund.
          
         Önskar er alla en trevlig helg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Favorit i repris

  1. Tomtan skriver:

    Den blir fin!

Lämna gärna en kommentar

