Tråkig repris

Det finns repriser man gläds åt och det finns repriser som redan första gången var dåliga. Eller hur man ska uttrycka det. Jag kör just nu med en riktigt dålig repris från förra året – migrän reprisen. Förra årets juni går under benämningen migränmånaden här numera. Då ledde det till läkarbesök, magnetröntgen och en del annat. Konstigt nog så lugnade det ner sig redan i juli och har sedan hållit sig till 1-3 anfall/månad. Väl mycket det också men jag har migrän med och utan aura så det finns ju förutsättningar… Auramigränen var den som ”spökade” förra året. Jag tror bara jag hade haft det en enda gång tidigare, nu är jag dessto mer bekant med den. Auramigränen har de ”fördelarna” att jag blir förvarnad om vad som är på gång och när huvudvärken kommer så är den lindrigare… Det vill säga det känns inte som om huvudet ska explodera. Man får vara glad för det lilla 😉 Så iår, sista veckan i maj började det om igen med daglig migrän/huvudvärk. Eftersom vädret var, minst sagt, ostadigt så tänkte jag inte så mycket på det. Ostadigt väder är och har alltid varit högriskfaktor för mig att få migrän. När sedan vädret blev bättre och migränen kvarstod så började jag fundera. Har haft båda sorterna under dessa veckor, ibland har jag haft auramigrän två gånger på samma dag och vid ett par tillfällen har jag vaknat med auramigränen (det har inte hänt förr).
Jag har vänt och vridit på saken men inte hittat någon förklaring.
Är det någon av er som upplevt samma/liknande?? Alla råd mottages tacksamt.
Jag har sett över kosten, försökt bli bättre på att äta regelbundet, dricka ordentligt med vatten, jag rör på mig dagligen osv. Jag har säkert missat någon detalj – den berömda nålen…

Som ni förstår blir det mycket lite gjort på garnfronten.

Jag tar hjälp av min lånade humörhöjare

image

och önskar er alla en trevlig midsommar!

                              Laila

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tråkig repris

  1. mallasalster skriver:

    Hoppas du mår bättre snart och att du får nga bra tips!❤

  2. GarnMumriken skriver:

    Det låter oerhört jobbigt!! Det där med att vakna upp med migränen är standard för mig, obehagligt och utan förvarning. Jsg har hört att det oftast kan vara två faktorer som samspelar när en får migrän. Som vädret i ditt fall och en till, det kan vara att du inte druckit kaffe (det är en rätt vanlig migrän-faktor för mig och många andra) mat, sovit mycket/ lite, ja det är mycket som spelar in. Det kan vara en bra idé att skriva migrän- dagbok, så varje gång du fått migrän skriver du ner vad du ätit, hur länge du sov, när du gick upp, väder och kanske nått mer. Det blev jag rekommenderad av en läkare när jag fick reda på att det var migrän jag hade.

    • Laila skriver:

      För lite kaffe är ingen risk 🙂 Fick en hint om att det kan vara magnesiumbrist. Funderade lite och kom fram till att det är inte omöjligt.

  3. Tomtan skriver:

    LÅter inte bra!!!! Tyvärr har jag inge råd att ge. Skickar sommarkramar i massor och hoppas du mår mycket bättre när vi hörs igen!

Lämna gärna en kommentar

