Det var en gång

en spindelsjal

image

Garnet räckte inte rapporten ut och efter mycket funderande, ie velande, kom jag fram till att jag skulle behöva en hel härva till för att få till en storlek jag var nöjd med. Det var ett garninköp jag inte hade lust till så…

image

Det bidde nystan av alltihop istället. Inte undra på att jag alltid har många projekt på G – vissa av dem lever många liv 🙂

Annars lunkar här på, har börjat nedräckningen till semestern. En arbetsvecka kvar.

På huvudfronten kan jag meddela att det har blivit mycket bättre. Har sedan en vecka ätit magnesiumtillskott och det verkar hjälpa ☺

Lite stickat har det blivit också

image

Ursäkta den suddiga bilden men det här garnet är inte fotovänligt…
Virkat har jag också gjort, min restgarnssjal växer

image

     Hoppas ni får en skön och vilsam helg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det var en gång

  1. GarnMumriken skriver:

    Skönt att det känns bättre på huvudfronten!! Och vilket otroligt garn du har valt till ditt stick-projekt (den bilden du tyckte blev suddig). Ha en bra helg du också!:)

    • Laila skriver:

      Tack! Garnet har jag färgat själv, det var ett färgexperiment där man inte hade en aning om hur det skulle bli då man färgade i ”blindo”. Lustigt nog var jag djupt besviken på det först men sedan växte det 🙂

      • GarnMumriken skriver:

        Haha oj men herre gud! Vad häftigt! Ja, har en ändå en tanke på hur en tror att det kommer bli är det ju lätt att bli besviken till en början! Men bra att du gav det en chans! Super fint! Vad är det du tänkt sticka med garnet?:)

      • Laila skriver:

        Hade börjat på en sjal men ju mer den växte så kände jag att det blir för ”rörigt”. Till sockar ser det ut att bli toppen däremot 🙂

Lämna gärna en kommentar

