Crazy atumm

Nu har jag äntligen fått färdigt något. Tycker det känns som jag repat upp mer än jag gjort klart på sista tiden…

Men som sagt, nu så

image

Jag gjorde av med lite drygt 65g till storlek 42. Jag la som vanligt upp 64m och stickor 2.5 Kör med Karbonz, de har blivit sockstickar favoriterna när det är tunnare garn. Vid stickning med 4:or föredrar jag min cubic. Oavsett så kör jag med den kortare varianten på stickor – för min del känns det mycket smidigare.
Garnet till dessa sockar är köpt ofärgat från Garn & mera därifrån köpte jag också Jaeba kallfärg som jag gick loss på garnet med 🙂

Nu har jag bestämt mig för att repa upp den solgula sjalen. Den känns inte så solig i mitt sinne. Tänk om det ändå vore lika enkelt att bli av med dåliga minnen…
Garnet gillar jag fortfarande så det förtjänar verkligen ett bättre öde. Det får nog däremot ligga till sig ett tag.

Hoppas ni har en härlig helg vart ni än är!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Crazy atumm

  1. mallasalster skriver:

    Jättefina sockor, häftigt att färga själv!
    Ibland blir det himla mycket repa upp, har varit lite så här med, men som vi har sagt förut, vi skyller på sommaren! 😉
    Här har helgen varit lugn och skön…:)

  2. Tomtan skriver:

    Härlig färg!!!

Lämna gärna en kommentar

