Olika utmaningar

Bland stickare är det inte ovanligt att man utmanar sig själv med att x antal ufon måste göras klara innan man får lägga upp nytt. Hälsoutmaningar verkar också vara stort. Och säkert väldigt nyttigt – det hjälper en att få tummen ur tror jag.
Jag har tänkt mig en helt annan utmaning men en som verkligen gäller att få tummen ur till…
Minns ni ”gamla tiders” rejäla höststädningar? Där mattorna åkte ut, fönster putsades in- och utvändigt samt emmellan. Kläder hängdes på vädring. Väggar och tak dammades av, bokhyllor tömdes och böckerna fick sig en välbehövlig av dammning. Golven fick en grundlig rengörning (och ofta efterföljande boning) osv osv. Den typen av utmaning skulle jag behöva göra.
Eftersom kroppen inte skulle klara av en sådan rantafej på en gång tänkte jag dela upp det hela. Målet sätter jag att vara klar till jul, det ger mig ungefär fyra månader att klara av två rum och kök.
Det känns, iallafall tankemässigt, som en realistisk plan.

Tänker mig följande uppdelning:
Sovrum
Vardagsrum/balkong
Kök/matplats inkl. kontorsytan
Hall och badrum

Vi får väl se hur det går men nu har jag iallafall talat om tanken. Lite svårare att smita då 😉

                            Ha det gott!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Olika utmaningar

  1. Elisabet skriver:

    En utmärkt strategi!

  2. Tomtan skriver:

    Det där borde jag hänga på!!!!! Här behövs verkligen städas….

  3. Ping: Har bestämt mig…… | entomtastankar

Lämna gärna en kommentar

