Läsvärt

Jag är periodare med läsning och den här sommaren har det blivit några ”uppesittar nätter”. Det är nämligen så att jag nästan aldrig lyckas lägga ifrån mig en bok innan den är slut – och då jag ofta börjar läsa på kvällskvisten så blir det tidig morgon innan jag kommer i säng. Boken jag fastnade i den här gången var en mycket lågmäld historia. Faktum är att jag började läsa i den för några dagar sedan och undrade vad det var för bok jag köpt egentligen. Kom på att det nog var mig det var fel på och inte boken. Jag var för trött, för även om boken är lågmäld och går i en lugn takt – bokstavligt talat – så kräver den endå en del av läsaren. Inte så att boken är svår på något sätt men den är väldigt naken, nästan brutal ibland, när olika minnesbilder bubblar upp till ytan hos Harold. Den har nog också lätt den effekten att man börjar tänka på ditt eget liv och val man gjort. Och i sällskap med Harold så inser man också att det är aldrig för sent att ändra sig.

image

En bok man mår bra av på ett djupare plan än många ”feel good” böcker.

image

                 Önskar er alla en bra dag!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Läsvärt

  1. Tomtan skriver:

    TAck för tipset. Är inne i en svacka nu när inget känns så där läsvärt…..

  2. Fru Olsson skriver:

    Själv är jag en torrboll som bara läser fakta nuförtiden. 🐻

  3. Tomtan skriver:

    Om 26 timmar 😀

Lämna gärna en kommentar

