Vacker lördag

Idag är det en skön höstdag med hög och klar luft. Särskilt trevligt efter regnet och blåsten som varit tidigare i veckan.
Mamma och jag tog en promenad.

image

Inne blommar mina orkidéer för fullt, den gula har fler blommor nu än när jag köpte den förra året. Kul att jag lyckats få dem att blomma om 🙂

image

Blommar om gör även chiliplantorna på balkongen men det börjar nog bli väl kallt därute men jag vet inte hur jag ska lösa det för inne är det trångt.

På handarbetsfronten håller jag på med virkning. Efter en faslig massa provande och testande av diverse garner ser det lovande ut den här gången. Det krävs däremot några varv till innan det är något att visa upp…

               Ha det gott go vänner!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vacker lördag

  1. mallasalster skriver:

    Låter som en fin dag!😊
    Fina orkidéer, själv har jag aldrig lyckats få dom att blomma om, så jag köper aldrig såna längre, blev himla sur på dom…😉

    • Laila skriver:

      Mamma fick tips av en vännina att låta det stå lite vatten i botten jämt. Så jag låter mina bada fötterna och det verkar fungera 😊 Låter det vattnet som är dunsta innan jag fyller på nytt för att undvika dålig lukt…

      • mallasalster skriver:

        Ok, man har ju alltid hört tvärtom, att dom inte ska ”stå” i vatten. Planterade mina i mossa, som skulle vara så bra, men det funkade inte heller…😣

  2. Fru Olsson skriver:

    Hade en gång en stor habaneroplanta (stark-stark chili) på tvättmaskinen i badrummet en hel höst. Då hade vi förstås ett litet fönster. Frukterna mognade lite eftersom.

    Fina bilder!

    • Laila skriver:

      Har provat habanero och den gillade jag inte. Eller så hade jag den i fel typ av mat. På balkongen har jag två plantor med en riktigt ”hot” sort och en vars frukter är lila för att sedan bli röda när de mognat. Bägge sorterna var en hit 😊

      • Fru Olsson skriver:

        Habanero är svårhanterlig eftersom den är så stark. Det var x-mannen som gillade den…

        Nu har jag en planta på jobbet med nästan svarta frukter. Får se om de mognar. Köpte den på loppis för 5 kr. Men sommaren var så dålig att inget hände på min balkong.

  3. Tomtan skriver:

    Härligt med lite sol! Här är det bara regn och storm….. Vilka underbara orkidéer!!!!

Lämna gärna en kommentar

