Lite nytt

Jag har virkförbud för tillfället. Tänkte att jag då kunde sticka färdigt socka två o ull o nässelgarnet. Det blev att jag istället repade upp en och en halv socka…
När jag var på garnkalas hos Tant Kofta förra sommaren så köpte jag en gröngul härva Treeking. För ett tag sedan skickade min vän H mönstret på Ulrikas Solskens sockar. Kärlek uppstod 🙂

image

Färgen är inte rätt men mönstret är, på baksidan kör man mosstickning. Det här var ett mönster som var mycket lätt att komma in i och väldigt roligt att sticka. Ska bli spännande att se hur det blir när jag är klar. Med två…

Annars händer det inte mycket här. Jag är så trött, så trött och rätt förkyld – det kan finnas ett samband 😉

          Hoppas ni har en skön helg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lite nytt

  1. mallasalster skriver:

    Finfin socka!👍
    Krya på dig och hoppas att du piggar på dig! 😊

  2. Tomtan skriver:

    Krya på dej!
    Gladsockor!!!!

Lämna gärna en kommentar

