Ljus i mörkret

Jag tror bara jag läst en bok av Mankell men jag har ändå berörts av honom. Hittade den här texten i Göteborgs Postens nätbilaga:

http://m.gp.se/kulturnoje/1.2854780-varldsexklusivt-henning-mankells-sista-text-om-kampen-mot-cancern

Han avslutar med ett citat av Peo Engqvist som säger så mycket och som vi nog alla behöver påminna oss om emellanåt ”En dag ska vi dö. Alla andra dagar ska vi leva”

Livet går upp och ner och i en massa krumbukter. Ibland frågar vi oss varför si och varför så – ibland ger oss livet svar, ibland inte. Ingen ros utan törnen…

Var rädda om er kära vänner och tack för att ni finns!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ljus i mörkret

  1. Tomtan skriver:

    Jag älskar många av Mankells böcker. Kanske mest hans ungdomsböcker som ”Pojken som sov med snö i sin säng” och den serien och böckerna om flickan som får sina ben bortsprängda av en mina (en sann berättelse).

Lämna gärna en kommentar

