Torsdagkväll

En alldeles vanlig torsdagkväll i en vanlig svensk stad. Jag sitter i soffan och stickar, bredvid mig ligger katten och sover. Det är lugnt och tryggt, vi är båda mätta och varma. Vi har det bra.
En önskedröm för många och en verklighet vi lätt tar för given. Runt om, både inom landet och utanför, käbblar politiker. Runt om i världen bombar och torterar regeringar den egna befolkningen. Ger sig på grannar, minoritetsfolk, kvinnor, barn. Listan kan göras nästan hur lång som helst.
Samtidigt sitter vi här och har det bra, det är något att vara tacksam för, något att vara rädd om. Något att innerligt önska alla på vår jord.

image

Det är på tiden att vi är rädda om varann för ensam är inte stark och en främling är bara en vän du ännu inte lärt känna…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Torsdagkväll

  1. GarnMumriken skriver:

    helt rätt!=) tänkte på det här idag när jag lyssnade på politiska poddar, vi har det bra, och det önskar jag att fler också hade!

  2. GarnMumriken skriver:

    har du vävt filten du har på dig? Mönstret och färgerna är himla snygga!=)=)

    • Laila skriver:

      Japp, jag har vävt sjalen (med generösa mått). Den har fått utstå många hårda tag av garnmumsaren men hänger med ännu. Om än med utdragna trådar på en del ställen… Gillar också färgerna – jag vävde fyra stycken varav min var provväv. De andra var med rött respektive lejongult inslag, även det blev bra. Mörkgrått är en tacksam varpfärg i den här typen av vävar.

      • GarnMumriken skriver:

        haha oj, jag som var så säker på att det var en filt, fast en ser inte så mycket av den ändå. Det måste vara härligt med en så stor sjal! jag tycker det kan vara svårt att planera färger på en väv… det är inte riktigt som med stickning, utan en måste hela tiden ta hänsyn till vilka färger som passar bra ihop med varpfärgen en valt. Men det är kul utmaning! Skall tänka på att mörkgrått är en tacksam färg till nästa väv=)

      • Laila skriver:

        Lätt att ta miste, den är 90×180 😊

Lämna gärna en kommentar

