Lite av varje

Mina gladsockar har varit klara ett tag och blivit använda ett flertal gånger. Jag är supernöjd – något bra foto på dem har jag däremot inte fått till…

image

I väntan på bättre bild och garnåtgång mm får ni hålla till godo med den här bilden från när de precis var klara och jag fick prova 🙂

Nästa stickning blev även den en sockstickning. Den här gången från tån och upp för att prova en ny häl, fleegel heel, men jag vet inte jag.

image

Sedan bilden togs så har jag stickat första klar. Vid provningen blev jag besviken. Jag tycker inte jag har särskilt höga vrister men för tå-upp sockar verkar jag ha liiiite för höga. Det var svårt att få strumpan över hälen och den sitter, om än inte åt, så väl tajt över vristen. Har påbörjat maken men är nu synnerligen tveksam om jag ska fortsätta. Velar i frågan. Jag kan ju ha strumpan…

Skulle varit ut till kyrkogården och ordnat på pappas grav men det har inte blivit av då det både i onsdags och idag på dagen var begravning av offren från skolattacken. Fredag eftermiddag/kväll före alla helgonsdag är det så mycket bilar där ute att det inte är någon idé att ge sig dit. Turligt nog är ju fortfarande kärleksörten fin så jag åker ut med gravdekorationen lite senare.
Nu sitter jag hemma i soffan och kopplar av. I det andra hörnet ligger det en pälsboll och snarkar…

image

Jag hoppas ni alla får en lugn och fridfull All helgona helg.

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Lite av varje

  1. Fru Olsson skriver:

    Ha det fint, du också! 🐱

  2. mallasalster skriver:

    Tack detsamma! 😊
    Du får tända ett ljus där hemma för pappa, det är tanken som räknas…
    Var nere till vår kyrka idag och tände ljus, fick tända ett nytt ljus i dag för en fin dam som somnade in i går. En ikon inom det här med att sticka och virka här i Örebro med omnejd, vi är många som kommer att sakna henne, så idag känns det lite extra tomt och ledsamt. En riktig krutgumma, ett levande uppslagsverk inom handarbetsfronten, hon levde livet fullt ut ända tills sjukdomen besegrade henne.
    Den här hösten är jobbig och smärtsam för många, trots det så har vi fått uppleva en av de vackraste höstarna på länge, det kanske är för att vi ska orka stå ut med allt elände…
    Dina sockor ser finfina ut, båda två!👌

    • Laila skriver:

      Vädret i höst har definitivt underlättat. Det är alltid sorgligt när äldre människor dör – hur mycket de än har delat med sig av sina kunskaper så känns det som man hade en hel occean av saker att lära av dem ytterligare.

  3. GarnMumriken skriver:

    Det var två väldigt fina sockar! kul effekt att göra det andra paret lite diskret randiga.Hoppas du får en fin helg du med! =)

  4. Tomtan skriver:

    Härliga gladsockar!!!!! Trist med de andra om de inte sitter bra. Har stickat några par nerifrånochupp och tycker att de blivit för stora över fotvalvet…… Annars var garnet och mönstret fint!

Lämna gärna en kommentar

