Dvala

Här händer det inte mycket, förkylning och envis huvudvärk sätter käppar i hjulen…

Sockan som var tajt över vristen är nu upprepad och jag samlar inspiration att upprepa stickningen. Eller så blir det ett annat mönster den här gången.

Har gjort färdig min kvastskaftsvirkade halskrage. Blev nöjd. Kortet är en hemsk selfie i lampljus men bättre ljus verkar avlägset, idag har det mest varit mörkt och blött.

image

När det är grått och trist ute och man känner sig dassig så kan det vara trevligt med lite färgbombning. Ägnade mig åt det häromdagen

image

Bilden är ett vykort så det kan bli dubbel glädje av det. Kortet kommer från en målarbok som passande nog heter ”Dagdrömmar” och är gjort av Hanna Karlsson. Jag kan väl inte påstå att alla bilder är i min smak men de flesta är. Så jag kurar i ena soffhörnan med mina färger och lillfjanten ligger och snarkar i den andra. Sämre sätt kan man spendera november på 🙂
En annan typ av wip än jag brukar ha…

image

                       Allt gott go vänner!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dvala

  1. mallasalster skriver:

    Trist med förkylning, hoppas du piggar på dig snart!
    Finfina bilder och halskragen blev jättesnygg!
    Vad har du haft för garn?
    Ha en bra dag och krya på dig!❤

  2. Tomtan skriver:

    Trist med de fina sockarna! Härlig krage. Den skulle jag haft idag….. -3

Lämna gärna en kommentar

