Själv är bäste dräng

Ibland har man nytta av att vara ”handarbetskunnig” och lite ”uppfinnarjocke”. Skumgummit till mina hörlurar hade gett upp. Minst sagt, det var bara slamsor kvar. Han jag delar hem med upptäckte försent att därifrån han just skickat efter datordelar kunde man beställt nya ”kuddar” för en billig peng. Han var lite irriterad ett tag och sedan tittade han på mig och sa ”Men du kanske har något liggandes och kan fixa ihop något ändå”. Och därmed började de små grå uppe i knoppen att fundera och kom på lite olika saker. Det första, och enda, jag provade blev virkat i tjockt mjukt bommullsgarn

image

Visade sig funka finfint 🙂 Så blev det en sparad slant och jag en erfarenhet rikare, inte illa.

Illa är det däremot på sockfronten. Jag repade ju upp den som inte blev bra och bestämde mig för att köra uppifrån och ner och så som jag brukar med hälen. Efter ett antal försök gav jag upp – det verkar ha gått troll i garnet så nu är det undanplockat.
Får se vad det blir i stället,  jag behöver inte oroa mig för att bli sysslolös. Det är dags för både julkortstillverkning och julklappsverkstad.

     Hoppas ni får en lugn och skön helg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Själv är bäste dräng

  1. mallasalster skriver:

    Tack detsamma!
    Blev betydligt finare hörlurar med virkade ”skydd” än det andra!👌👌💪

  2. Fru Olsson skriver:

    Farao, vad läckert! Ta patent på de lurarna.

  3. macilane skriver:

    Detsamma önskar jag dig!

Lämna gärna en kommentar

