Tok ryck

Med betoning på TOK… Jag har legat för ankar större delen av dagen.
Så började jag fundera på att det är första advent på söndag och då slog tokeriet, eller var det galenskapen, till.
Vi var upp till vinden och hämtade ner julstjärnorna. Har inga adventsljustakar i fönstren längre eftersom att någon inte kan låta bli de där kottarna och annat som är på manschetterna…
Tog fram nya gardiner till två fönster. Strök av gardinerna och tvättade sedan två fönster in- och utvändigt… Välbehövligt var det men klokt – knappast.
Upp kom iallafall nya gardiner och stjärnor. Så nöjd, det spelar ingen roll att jag har massor av städning kvar att göra, jag är glad att detta blev gjort.

image

Visst bänker det fint i rutan 😄

Önskar er alla en trevlig adventshelg och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Tok ryck

  1. mallasalster skriver:

    Finfint, älskar den här tiden på året!
    Jag har oxå fått fram stakar och julstjärnorna idag!😊
    I år var jag smart, tvättade fönstren för nga veckor sedan, så nu var det bara att damma fönsterbrädan och ställa dit dom!
    Ha en trevlig första advent! ❤

  2. Fru Olsson skriver:

    Inget vidare fönstertvättarväder idag… Men det blev fiiiiiint!

  3. Garnmumriken skriver:

    Jag gillar att få de där galenskap-perioderna! Det blir mycket gjort och orken tar aldrig slut känns det som! =)

    • Laila skriver:

      Det är skönt med det som blir gjort under de där rycken men räkningen efteråt är ibland väl hög… Eftersom jag har kroniskvärk så är sådana tokryck rena galenskapen. Den här gången verkar jag ha klarat mig hyggligt.

      • Garnmumriken skriver:

        oj, ja men då förstår jag vad du menar, det är inte alltid enkelt att ta det lugnt när en egentligen borde! Speciellt inte under sådana ryck. Vad skönt att det verkar vara mildare räkning på rycket denna gången!

  4. Har städat i dag, men det är helt vanlig veckostädning.
    Kom på att jag har en adventsstjärna, borde kanske få upp den inom kort 🙂

  5. Elisabet skriver:

    Härligt när lusten, orken och tiden finns! Men det kan bli en riktigt fin jul även utan städning, pyssel och pynt. En gör så gott en kan.

Lämna gärna en kommentar

