Vilken vecka…

Ni vet hur det är, ibland händer allt roligt på en gång…

I tisdagskväll var jag ute med jobbet på vår årliga ”julfest”. Vi var som vanligt ute och åt. Det är några år sedan vi skippade julbord, här är menyn vi hade att välja från i tisdags

image

Mycket gott att välja bland och vi var alla överens om att maten var toppen. Vi hade även tur och hade restaurangen i stort sett för oss själva, vilket gav en behaglig ljudnivå för en annan som är känslig 🙂

Så efter den kvällen var det gott att vara ledig på onsdagen och samla nya krafter. Eller, det hade varit gott, ledig från jobbet var jag förvisso men det behövdes handlas kattmat på ett ställe, kattsand på ett annat, jag behövde in en sväng på Clas Ohlsons och en på Rusta och dessutom behövde jag handla middag… Nu gick mina ärenden hyggligt fort och jag kunde vila resten av dagen. Mycket välbehövligt.

Så igår var det dags för nästa trevliga sak. Vid femsnåret begav jag mig till Folkets Hus här i stan för att lyssna på Anders Lundin (nedanstående lånat från Anders hemsida):
Föreläsningen ”Att våga fast man inte törs” tog lång tid att våga göra men nu kör jag den så fort jag kan och någon vill ha den. Jag har varit på ganska många ”inspirations”-föreläsningar genom åren där människor med framgång har berättat om vägen dit.
Föreläsningarna handlar ofta om att sätta upp ett tydligt mål, fokusera på det och tro på sig själv och dom som pratar är alltid väldigt bra. Men… om man har svårt med att riktigt tro på sig själv och aldrig haft något mål att fokusera på. Vad gör man då? Om man ändå känner att man vill ta sig vidare. Så har det känts för mig och så tror jag det är för många, så det handlar föreläsningen om: Att våga fast man inte törs. Att ta sig an utmaningar och chanser när dom dyker upp och hitta ett sätt att tro att det faktiskt kan gå bra.

Och bra det var det. Det var länge sedan jag skrattat så gott och haft så trevligt. Allvar kryddat med en underbar humor och en mimik och ett kroppsspråk som fick en att slappna av i salongen samtidigt som man var på alerten hela tiden. Föreläsningen bjöd också på en del musikaliska inslag och text och melodi som jag klippt in nedan (hoppas länken fungerar, hojta till annars) tyckte jag var så bra och passade väldigt bra in på mig. Och kanske på dig också?

En riktigt bra och trevlig torsdag alltså. Idag blåser det ordentligt men jag hoppas att det blåser och regnar över inatt för imorgon har jag planerat för nya äventyr 🙂

Hoppas ni får en trevlig helg och var rädda om er!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vilken vecka…

  1. mallasalster skriver:

    Skönt att du kunde vila mellan varven! 👌
    Spännande med nya äventyr, ha en trevlig helg du också! ❤

Lämna gärna en kommentar

