Näää, jag håller mig inne

image

Det blåser bra i träden fortfarande och regnar småspik…
Jag skulle varit iväg på Julmys med garnklappning, glögg, stickning och go gemenskap. Men en timme lite drygt i bil för att komma dit lockade inte direkt ut mig. Det var tanken på att köra hem i mörkret längs en väg med gott om vilt som fick mig att slutligen bestämma mig för att hålla mig hemma. Dessutom:

Västra Götalands län, sydväst Vänern

Varning klass 3 extremt höga flöden
i små vattendrag i västra delen av Västra Götalands län

Varning klass 1 mycket hårda vindbyar
Västra Götalands län, sydväst Vänern
Sydvästlig vind med risk för vindbyar på ca 21 m/s.

Så nu sitter jag hemma och försöker mysa lite ändå 🙂

Hur går det med er i ovädret?

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Näää, jag håller mig inne

  1. mallasalster skriver:

    Här håller vi oss inomhus, har dock planerat en hundpromenad framemot kvällen med grannen, vi får väl se om vi blåser bort!😂😂😂
    Tar det lugnt framför tv:n, skidor och skidskytte hela dagen lång! 👍

  2. Ovädret lär göra följande besök hos oss i morgon, på Finlands självständighetsdag.
    Vi håller i våra hattar!
    Kram!

  3. Elisabet skriver:

    Vi har klarat oss någorlunda bra, ligger lite i utkanten av ovädret. Men har sågat ner ett träd som blåst över vägen. Hur tidningsbilen tog sig fram i natt förstår jag inte. Hade tänkt ge mig iväg på lite begivenheter idag, men jag och bilen stannar hemma.

  4. macilane skriver:

    Samma här = Uddevalla 😤

    • Laila skriver:

      Ja, ni ligger ju dessutom närmare kusten och ger oss lite lä ☺ Norr om U-valla ner mot Kungälv är det nu dessutom klass 3 varning för väldigt höga vattenflöden. Håller tummarna för att ni slipper blött inne…

  5. Tomtan skriver:

    Väder = BLANKIS!!!!! OGILLAR!

Lämna gärna en kommentar

