På väg mot julen

Här görs inte mycket till jul vare sig med pynt, paket eller i matväg. Men lite blir det. Igår griljerade jag vår lilla skinka, blev så glad för jag fick tag i en ekologisk som vägde lite drygt ett kilo – alldeles lagom 🙂
Två sorters sillinläggningar har jag köpt, vörtbröd och julknäcke likaså. Brunkålen är klar. Idag blir det köttbullar för hela slanten. Har gjort en laddning vanliga och när jag vilat klart så ska jag prova en ny sort med skånsksenap och kryddpeppar.

image

image

Första omgången blev i alla fall bra. Smidigt att göra dem i ugnen. Sköter sig nästan själv och inte har man stekos i hela lägenheten heller.
Tänkte jag skulle göra en liten laddning rödbetssallad också.

Ute är det inte mycket till julväder – känns mer som typiskt påskväder…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till På väg mot julen

  1. Fru Olsson skriver:

    Smidigt att lägga dem i ugnen. Ser himla gott ut!

    • Laila skriver:

      Mycket smidigt! Tack vare att jag sprang på våran kära trappstäderska för några år sedan när jag skulle upp till mamma o göra köttbullar. Ni gör dem väl i ugnen sa hon. Och efter det gör vi så 😉

  2. mallasalster skriver:

    Mums, vad gott det ser ut! 👌 👌 👌
    Här blir det nog att göra köttbullar på lör!😊

Lämna gärna en kommentar

