Domherrar

Det var flera år sedan jag kunde sitta några längre stunder och brodera utan att kroppen skrek. Just nu går det 🙂 Så jag tog fram en halvfärdig löpare ur gömmorna och satte igång. Så här ska det bli

image

Och så här ser läget ut på den andra halvan

image

Det tar sig. Hade glömt hur roligt och avkopplande jag tycker det är.

Så ett litet boktips på temat ”må bra” och ”leva här och nu”. Patricia Tudor-Sandahl har skrivit ”Längtan visar vägen” 365 texter för din intre hälsa.

image

En liten kort text att läsa varje dag. Underbara, underfundiga och tänkvärda rader. Rekommenderas varmt.

Ha det gott go vänner, nu ska jag sy några stygn till…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Domherrar

  1. mallasalster skriver:

    Jättefint broderi! Den där boken måste jag kolla upp! 😊

    • Laila skriver:

      Tack, nu är det bara grankvistarna kvar innan jag får göra den sista domherren. Sedan återstår tråkjobbet med fållningen men det blundar jag för lite till 😊

  2. Tomtan skriver:

    Härliga Domherrar!!!!! Den där boken låter som en villha-bok!

    • Laila skriver:

      Den är verkligen, så här långt, må bra bok av bästa sorten. Mamma som läste den förra året sa ofta att det kändes som ”att hon skriver direkt för mig”. Ett bra betyg tyckte jag 😊

Lämna gärna en kommentar

