På stickfronten lite nytt

Har stickat mig en variant av Elsa från boken Vantar för alla årstider. Gjorde mina längre och utan tumme…

image

Fungerar alldeles utmärkt när jag sitter vid datorn på jobbet 🙂
De är stickade i Fabel på stickor 2,5

Nu håller jag på med ett par Monkey socks av Cookie A. Ett riktigt snabbmemorerat mönster och lika snabbstickat. Däremot tyckte jag själva mönsterbeskrivningen var i ”pratigaste” laget.

image

Såhär såg det ut i förrgår innan läggdags och nu…

image

…har jag kommit en bra bit på väg.

Nu närmar sig helgen med stormsteg och vi får väl se hur mycket sticktid det blir. Det kommer ”gubbar” hit på måndag och grejar med elementen och det är en hel del jag vill få undan tills dess…

Ha det gott och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till På stickfronten lite nytt

  1. mallasalster skriver:

    Vilka fina handledsvärmare och sockan lika så!👌👌👌

  2. Garnmumriken skriver:

    vilket härligt mönster, och vilken fin förf du har valt! =)

  3. Tomtan skriver:

    Snygga sockar. De mönstret måste jag leta reda på 😀 Härliga pulsvärmare.

Lämna gärna en kommentar

