Plötsligt så händer det

Att man får tummen ur och har ork så det räcker :mrgreen:
Jag gick ut en sväng i eftermiddags, vädret var grått och trist men Talgoxarna kvittrade lika glatt för det. När jag var nästan hemma möttes jag av en underbar serenad – Koltrasten satt i högsta granen och sjöng den ena ljuva melodin efter den andra. Helt underbart 😍

Väl hemkommen så fortsatte jag att lura på min anteckningsbok jag ska ha som Bullet journal. Hittade en gammal hederlig svart anteckningsbok – många av er vet säkert vilken typ jag menar. Den här verkar ha rätt många år på nacken – skulle inte förvåna mig om den är från 60-talet. Sidorna har gulnat en del och de typiska rosa kanterna är inte fullt så rosa längre…
En nackdel med den är att den inte går att ”stänga”. Det var det jag löste efter prommenaden

image

image

Så, nu känns det som att jag är redo att köra igång. Eller – jag har faktiskt redan börjat 🙂

När jag ändå hade ångan uppe bestämde jag mig för att göra ostkakan som Malla har lagt upp på sin blogg.

image

Ser rätt lovande ut eller hur?

Malla har också lagt ut recept på Snickers (någon gång före jul) och jag skulle gjort dem till jul var tanken. Det sprack… Men nu:

image

Jag har ändrat lite i receptet och tagit bort kokosen

image

Men chokladen tog jag inte bort 😉
Nu ska både det ena och det andra svalna innan provsmakning 😋

Annars är det rätt mycket så här nu…

image

Jag försöker sticka utan att den trötta knäliggar fjanten jagar mitt garn. Det går sådär om vi säger så…

Nu har jag provsmakat både det ena och det andra och jag säger som Donald Duck: Oboy, oboy, oboy!!! Det var smaskiga grejer!
Stort varmt tack för recepten, Malla 👍

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Plötsligt så händer det

  1. mallasalster skriver:

    Mums, vad gott det där såg ut!👌 Hoppas du blev nöjd! 😊
    Jag får nog kolla in den där Bullet Journal igen, eftersom jag är en sån där som du som gillar listor kanske det trots allt är ngt???😊
    Mysigt med en liten fjant…😘

  2. Fru Olsson skriver:

    Du fick gjort en hel del! Snickersen ser verkligen smarrig ut.

  3. Tomtan skriver:

    Och jag som bara tog det lungt 😀

  4. lma7 skriver:

    Så gott det ser ut, smakar säkert jättegott!

Lämna gärna en kommentar

