Idag kom den

Vilan alltså 🙂
Jag körde visserligen ett varv med snabeldraken på förmiddagen men sedan tog jag det lugnt.
Dagens middag blev en gammal hederlig söndagsklassiker; Pepparstek, brunsås, kokt potatis och kokta grönsaker. Inte dumt och förutom såsen så reder den sig själv 😉
Eftermiddagen gick mamma och jag en sväng i vårsolen. Snödroppar, krokus och scilla blommade så grannt på solsidan av huset. Härligt. Det blev en kort runda men jag är glad att hon gick med ut iallafall och det gick riktigt bra också.
Sedan lekte jag med skruvmejseln en stund på eftermiddagen. Flyttade över disken i min dator till en annan, knäpptyst dito, testkörde och allt fungerade till belåtenhet. Nu ska jag då försöka komma till ett beslut om jag tycker det är värt x antal tusenlappar för att få en dator stor som en roman på sisådär 800 sidor och knäpptyst. Eller om jag ska fortsätta med det stora härket som vi tystat så mycket det går. Svårt val. Det är ju ingen tvekan om än att jag helst vill ha den mindre och tysta lösningen men jag tycker det är svårt att motivera bytet så länge den andra datorn fungerar. Snacka om I-landsproblem…
Efter en välbehövlig kaffepaus är det nu tillbaka i viloläget 🙂

image

Lillfjanten uppskattar att hans tvåbeningar tar det lugnt idag. Det var en mycket jobbig dag igår. Inte nog med att de där människorna höll på och grejade med annat och inte hade tid med gosestund – de ställde dessutom till med röra!!! Idag är dock ordningen återställd på alla plan. Vad gårdagens aktiviter var bra för måste man nog vara människa för att begripa…

Allt gott go vänner och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Idag kom den

  1. lma7 skriver:

    Hoppas du riktigt kunde slappna av, denna vilodag. 🙂

Lämna gärna en kommentar

