Glad Påsk!

image

Det är inte mycket jag pyntar till påsk men iår blev det lite mer än det brukar bli ☺

image

Farmors ägghöna brukar vara det enda jag tar fram. Förr brukade det finnas lite godis i den till påsk men eftersom jag just inte äter sötsaker så pryder den numera ”bara” sin plats. De två påskgummorna i näver kommer från min moster. Vet inte när jag hade dem framme senast men i år föll andan på.

image

Den granna tuppen och hönan har jag ärvt efter mormor. Inte heller de har fått vara ute och vädra fjädrarna på flera år.
Vasen som påskliljorna står i har mormor fått av en god vän. Det är ett vanligt hyacintglas som hon haft någon vit massa på och sedan målat. Väldigt effektfullt. Skulle tro att det är gjort någongång på 60-talet. Är det någon av er som vet hur det är gjort och/eller vad tekniken kallas får ni gärna skriva in det i kommentarsfältet. Eller maila mig på: weaver74atgmailpunktcom efter att ha bytt ut at och punkt mot lämpliga tecken 😉

image

Hoppas ni får en en riktigt glad och trevlig påskhelg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Glad Påsk!

  1. mallasalster skriver:

    Tack detsamma till dig! 💛
    Här har jag också pyntat lite extra i år, rätt så mysigt faktiskt!
    Vilka fina påskpynt du har, härligt med minnen och nostalgi…😊

  2. lma7 skriver:

    Så fint och vackra saker.
    Är lite sent ute med att önska glad påsk, men bättre sent än aldrig! ❤ God fortsättning på helgen

  3. Jag har inte heller pyntat mycket, men nåt smått vill man ha – i år blev det påskgräs och tulpaner.
    Ha ett fint avslut på helgen. Kram!

Lämna gärna en kommentar

