Historia

Tog mig en prommenad i det fina vårvädret idag.
Tänkte jag skulle dela med mig av lite historia som finns, nästan, runt husknuten där jag bor.
Bilderna blev så där – det låg lite för mycke ”skröfs” på stenen men jag hoppas ni ser ändå.

image

Det börjar bli svårare och svårare att se det men första gången jag fick se den här ”stenen” var det tydligare. Det var min mellanstadielärare som tog oss med och visade på den historia som lämnat spår på vår bakgård. Det är nu mer än trettio år som passerat. Jisses vad tiden går… Det ni ser på bilden ovan är vad som skulle bli ytterligare ett kvarnhjul. Dock gick stenen itu troligen när de skulle göra hålet i mitten eftersom det inte är färdigt.

image

Får nog ta med mig ett par arbetshandskar och röja fram stenen någon dag. Eller ge kommun en blänkare om att den borde få komma i dagen igen 🙂

Hoppas ni haft en fin påskafton och får en fortsatt bra påskhelg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Historia

  1. Det finns SÅ mycket intressant i vår närmiljö, bakom hemknuten – fint att du visar sådana bilder och berättar!

  2. Tomtan skriver:

    Finns så mycket att se som vi inte vet något om!

Lämna gärna en kommentar

