Inte vad jag tänkt…

Första april är ingen av mina favoritdagar. För 24 år sedan ringde jag till flera av våra goda vänner för att meddela att min pappa fått en kraftig hjärnblödning och att läget var kritiskt. De fick aldrig stopp på blödningen. Den 2 april skulle han fylla 50år, istället fick vi beskedet att han var hjärndöd. Ni kan ju tänka er att en och annan för ett ögonblick undrade om jag ringde med ett riktigt dåligt aprilskämt…

Idag vart jag väckt av telefonen. Mammas katt var sjuk. Efter ett antal telefonsamtal med att försöka komma in till en veterinär fick jag napp i grannstan. Efter mycket krångel fick jag in sjuklingen i buren och kånkade ner honom till bilen. Efter en orolig tur kom vi fram

image

Vi fick ett underbart bemötande av all personal vi träffade på Uddevalla smådjursklinik. Buster fick stanna kvar över dagen. De sövde honom och kollade upp läget. På eftermiddagen fick jag komma och hämta honom. Vi fick förhållningsorder med maten och ett recept på antibiotika. Återbesök om en månad.
Nu är jag hemma och är trött i både kropp och knopp. Tacksam att jag fick komma in idag på en akuttid och tacksam för att läget inte var så akut som vi befarade.

Nu hoppas jag på en lugn och händelsefattig helg…

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Inte vad jag tänkt…

  1. mallasalster skriver:

    Håller tummarna att helgen blir lugn och skön och att kissemissen kryar på sig!❤

Lämna gärna en kommentar

