Vår!

På väg hem från stan blev jag stående en lång stund och bara njöt i fulla drag – Rödhaken hade konsert. Tyvärr hade jag bara mobilkameran men han finns rätt så mitt i bild

image

Sädesärlan har tydligen anlänt till trakten men ännu har jag inte fått span på den.
Såg däremot ett annat vårtecken som gladde mig riktigt, riktigt mycket

image

En riktigt tråkig bild men de syns ändå, Tussilago! Har inte sett det här i parken/skogen sedan jag var liten. Undrar om de har kommit fram nu efter att kommunen har gjort ett rejält röjande – eller om de faktiskt har planterat dem. Vilket som så var det glädjande att se dem ☺
Har även sett några fjärilar och humlor så nog är våren på väg. Idag är här grått och regnar mellan varven men så skönt att vara ute ändå.

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vår!

  1. lma7 skriver:

    Här regnar det också, grått och inga tussilago ..

  2. mallasalster skriver:

    Härligt, längtar oxå efter våren!!!

Lämna gärna en kommentar

