Fredagspys…

Den här veckan har rusat fram i racerfart och det känns i kroppen och knoppen…
Innan jag gick till jobbet idag så sa jag till han jag delar boende med att; Jag ska bara ringa och anmäla vattenskadan så kommer jag hem sedan. Stort misstag, riktigt stort jätte misstag… Det slutade med att jag fick jobba över en timme. Och jag vet inte hur många samtal det blev åt olika håll och hur mycket rantande hit och dit och upp och ner det blev innan jag till slut kunde få gå hem.
Fast jag fick motion på arbetstid vilket väl inte är det sämsta. Inte var det någon risk att jag skulle ha tråkigt på jobbet eller behöva frysa denna råkalla aprilfredag heller 😉

Nu sitter jag i soffan och gör minsta möjliga samtidigt som mattes lillfjant tar sig en tupplur i mitt knä. Väldigt mysigt 🙂

Jag hoppas ni får en lugn och skön helg. För egen del vågar jag inte ens tänka tanken. Torsdagens vattenläcka och dess lillebror som upptäckes idag var orsakad av elementarbeten. Det betyder att det finns 38 potentiella problem som inte upptäckts ännu… Och jag vet inte i vilka av våra 245 lägenheter (och x antal lokaler) de kan finnas i så jag kan inte kolla i ”förebyggande” syfte heller. Nå väl, jag hoppas att det inte är något och blir det så får jag stänga elementet ifråga och ta itu med det på måndag.

Ha det gott 🙂

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Fredagspys…

  1. mallasalster skriver:

    Tack detsamma, hoppas du får en lugn och skön helg!😊

  2. Fru Olsson skriver:

    Vattenläcka är inte att leka med. Jag upptäckte nya fuktfläckar vid golvet i vardagsrummet förra veckan. Visade sig att grannen ovanpå haft läcka i köket. Hoppas på en fridfull helg för dig! 🐻

    • Laila skriver:

      Nä, och det luriga är att vattnet kan dyka upp på de mest oväntade ställen… Får du fläkt för att torka upp eller hur löser hyresvärden det? Det är ju lätt att det blir mögelskador 😕

      • Fru Olsson skriver:

        Jag fick bara en uppmaning att hålla ett öga på om det blev värre. Och att kontakta en besiktningsman om jag ville diskutera en ny tapet. 🙂

      • Laila skriver:

        Hmm. Antar att de räknar med att det löser sig vid renoveringen i vinter eller något. Hoppas det löser sig ☺

  3. aspergerblues skriver:

    Jobbigt med vattenläckan. Hoppas att det ordnar upp sig.

  4. Tomtan skriver:

    Hoppsan! Vi får hålla tummarna att det går bra…… Hoppas du fått den lugna helg du behöver!

  5. Oj oj… håller också tummarna att allt går bra och att du får en lugn helg.

Lämna gärna en kommentar

