Allt på en gång…

Som vanligt är det ketchupeffekt i mitt liv.
Det har varit full rulle på jobbet och idag har det varit full rulle här hemma.
Att jag är ledig på onsdagar är minst sagt en sanning med modifikation…
Efter frukosten så monterade vi bort benen på gamla köksbordet, det och stolarna bar vi in i vardagsrummet som numera är utlyst katastrofområde. Där står redan min skrivbordstol sedan i måndags för då fick jag en som var betydligt bättre. Det har sina fördelar med kompisar som flyttröjer 😀 Där står också några kassar tvätt och väntar – vi skulle tvättat härom dagen men det kom annat i mellan… Ja, kära nån. Gott om jobb vart man än tittar.
Nå väl, när möblerna var borta från matplatsen så var det en baggis att dammsuga matplatsen. När man har en katt som byter till vårkostymen så är det ingen idé att bara dammsuga på ett ställe så det mesta av lägenheten åkte med av bara farten. Plockade undan lite i hallen så att det skulle gå smidigt med inbärandet.
Strax efter ett var de nya möblerna på plats, och helt plötsligt finns det svängrum i matplatsen 😊
Efter matpaus och vila var jag tvungen och ge mig iväg med post för jobbets räkning. När jag ändå var ute med bilen åkte jag och skaffade lite till balkongen.
Det bidde tre chiliplantor, två tomatplantor och rejäla krukor samt jord.

Nu funderar jag bara på – ska jag plantera dem i större med en gång, eller ska de stå och vänja sig på balkongen några dagar först?
Ni med odlingsvana där ute kom gärna med råd för det här är jag inte bra på 😕

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Allt på en gång…

  1. mallasalster skriver:

    Ojojoj…mycket på en gång!😉💪
    Låt dom vara ngn vecka, gärna med fiberduk över. Glöm bara inte att vattna, de har ju oftast så små krukor och hamnar dom på en varm balkong så torkar dom ut fort.
    Hoppas du får vila nga dgr nu när det är helgdag och allt!
    Kram

    • Laila skriver:

      Chilin hade långa rötter som hängde ut under krukorna och tomaterna var på väg att bli lika dana. Så fast jag var för trött egentligen så planterade jag om dem ikväll. H som sett min inglasadebalkong sa att det gick bra vilket som så jag gav dem spelrum till rötterna 😊 Det var nästan så jag hörde hur de jublade när det fick bättre plats – det var riktigt trångt i krukorna…

  2. Det brukar bli så – jag har också haft ketchupeffekt i min majmånad.
    Vi hoppas allt blir bra med den är effekten i våra liv 🙂

  3. Tomtan skriver:

    Inga odlingstips från mig 😀 Är vardelös på plantor 😀 Hoppas du får en trevlig helg

Lämna gärna en kommentar

