Inte läst manualen

Jag köpte lågväxande tomater och chiliplantor eftersom de skulle stå på balkongen. HA säger jag bara, de har helt klart inte läst sina växtbeskrivningar…

image

Mina tomatplantor har blivit dubbelt så höga mot vad det stod att de skulle. Undrar om det kommer och ge dubbelt så stor skörd också 😀

image

Chilin har också växt så det knakar. Den hitersta plantan skulle bli ca.25cm hög – den är nu drygt 60cm… De två andra ville inte vara sämre de utan rantat iväg till dubbelstorlek. Kul att det växer, ännu roligare om det också blir skörd. Några små gröna tomater är det både i Tiny Tim och i Terasstomaten.
På chilifronten har Apache (den hööööga) inte visat något annat än blommor så här långt. Den ena av mina Basket of fire tycker jag mig ana små chili i vardande ☺
Spännande att se hur det går.

På tal om att inte läsa manualen; här är en till som struntat i det…

image

          Hoppas ni får en fin söndag!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inte läst manualen

  1. Fru Olsson skriver:

    Behöver du pollinera chilin, eller fixar den det själv?

    • Laila skriver:

      Förhoppningsvis fixar den det själv. Får ju iofs in en del flygfän men vet inte om de är till nån hjälp. De sorterna jag hade förra året skötte ruljansen själva så jag har inte ens tänkt på det iår…

  2. mallasalster skriver:

    Härligt med växtkraft!!! 👍 👍 👍 👍

  3. De trotsar och gör som de vill 🙂

Lämna gärna en kommentar

