Proppen ur

Tillslut gick proppen loss och sticklusten rann till igen.
Mina knästrumpor blev äntligen klara och passformen blev perfekt. Att fotografera dem var däremot svårare. Färgen blir helt fel så jag väntar på en dag med möjlighet att fota ute och hoppas att det blir bättre då.

Påbörjade omgående nya projekt. Igår gjorde jag första sockan färdig

image

Nu ska den få en make också. Ankelkorta sockor, stickor 2.5mm, går rätt fort och är trevlig stickning som inte kräver att hjärnan är med.

Det krävs däremot här

image

Har köpt mig en bok med både historia och mönster. Kate Davies ligger bakom boken men har bara designat ett av mönstren i den. De övriga tolv är det andra personer som designat.
Massor av intressant läsning som väntar på mig och 12 sjalar av olika storlek, modell och tjocklek att sätta stickorna i. Och ja, jag vill sticka dem alla och jag har redan börjat på första. Givetvis 😉

image

Garnet hade jag redan hemma, det är ett egenfärgat lacegarn. Mycket nöjd med hur det stickar upp sig.

Den här veckan blir en kortis, jobbar idag och imorgon, ledig onsdag och jobbar bara halva torsdagen. Långhelg=massor av sticktid 😀

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Proppen ur

  1. mallasalster skriver:

    Härligt att proppen gick ur, typ lite samma här!👍
    Fina sockor, sådana skulle jag oxå behöva, får nog ta mig i kragen och lära mig att sticka sockor!
    Ska bli kul att följa dina sjalprojekt, det ser jag framemot! 😊
    Kram på dig!

  2. Laila skriver:

    Tack! Sockar är bra och praktisk stickning. Sedan kan vi ju tala tyst om ur många omaka par det blev i början för att jag hade olika stickfasthet mellan första och andra sockan… Övning ger färdighet. Jag stickar mina på strumpstickor, har provat magic loop men det var inget för mina axlar, annars kan man ju med den tekniken sticka båda sockorna samtidigt 🙂

Lämna gärna en kommentar

