Sverige runt på 20 mil

Idag bestämde jag mig vid frukosten för att göra en utflykt till Halmens Hus i Bengtsfors.

Dalsland brukar ju kallas för ett sverige i miniatyr och när jag åkte över Kroppefjäll och skogen plötsligt bröts av sjöar och underbara vyer så är det inte svårt att förstå varför.

Väl framme tittade jag lite på halmutställningen och de olika hantverken som fanns till salu. Undrar om denne träsnidare kunde sägas ha näsa för affärer…

Fast även om hantverken höll hög kvalité och priserna rimliga så var det inte därför jag kört hit. Inte heller var det för utsiktens skull även om den är maffig

Nej, det var för 

Är man textilt intresserad och kan tänka sig en utflykt så rekommenderar jag utställningen varmt. Har man anlag för åksjuka ska man däremot låta bli vägen över Håverud och Dals Ed… Det finns alternativ ☺

Några av mina favoriter på utställningen


Det var nästan tjugo vävar om jag inte minns fel, i olika storlekar och med stor variation i motiven. Som alltid tilltalade somt och annat inte. Vill du veta mer så kan du läsa här

En helt underbar semesterdag med massor av insperation , färger och former. En riktig toppendag!

Hoppas ni har det bra där ni är!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sverige runt på 20 mil

  1. Fru Olsson skriver:

    Ah, tjusigt!
    Har varit på väg till B-fors flera gånger, men det har inte blivit av. Viktigast av allt: fanns det nåt anständigt fik?

    • Laila skriver:

      Precis i anslutning till halmens hus ligger kaffestugan. De fixade varm macka till mig på glutenfritt bröd när jag frågade om det hade något glutenfritt. Hur kaffet var vet jag inte, för ovanlighetens skull hoppade jag det. Annars hade de både mackor och fikabröd som såg smaskigt ut 😊

    • Laila skriver:

      Hmmm. Ibland är man enkelspårigare än vanligt – inte förräns nu slog mig tanken att jag inte ens funderade på att kolla hur det såg ut nere i stan i Bengtsfors…

  2. mallasalster skriver:

    Vilken härlig dag och vilka fina alster!😊😊😊

Lämna gärna en kommentar

