Allt ska bort

Eller nej, allt ska inte bort men jag har kommit till ett vägskäl i livet och det är dags att se över bagaget, stuva om somligt, hitta nya hem för annat och slänga en del.

Den mentala ryggsäcken ska också få sig en genomgång – vad är faktiskt värt att ta med som handbagage?

För ett tag sedan läste jag boken ”Hundra omistliga ting” och även om jag nu inte satsar på just hundra ting så är det ändå lite samma tanke – att bara spara det som man faktiskt använder/det som betyder något (och nej, boken i sig är inget jag rekommenderar om man inte är ute efter en lättläst historia att slöläsa i hängmattan).

Så med start imorgon, torsdag, så ska jag se över bagaget för vidare transport på livets väg.

                   Allt gott go vänner!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Allt ska bort

  1. mallasalster skriver:

    Lycka till!!!
    Här skulle det också behövas ngt liknande…😚

    • Laila skriver:

      Det är det nog många som skulle behöva 😉 Jag känner nu att jag nått den punkten att det måste rensas – saker som bara ligger år ut och år in blir tillslut en belastning även om de ligger ”osynliga” på vinden…

  2. Fru Olsson skriver:

    Jag kallar det ”dödstäda”. En årligen återkommande ritual i mitt hem. Lycka till!

    • Laila skriver:

      Det låter som det mamma håller på med – genomgång av allt från papper, bokhyllor till kläder mm för att det inte ska vara för mycket för mig att ta reda på den dag hon inte lever längre… Det här jag måste göra är att ta tag i dels sånt jag ärvt och inte orkade ta tag i den gången, det är en hel del som ska slängas men som det inte fanns ork till den gången och som sedan blivit stående på vinden och sedan finns det allt det som jag har sparat av en eller annan orsak. Men som jag känner att det är dags att lämna vidare nu. Som lego och dockor. Bättre det kommer till glädje någon annanstanns.

  3. Gött! Jag är inne på samma spår. Har rensat i ett halvår nu och har precis gett mig i kast med garnlagret…

    • Laila skriver:

      Garnlagret tänker jag låta bli nu 😀 För det känns som lagom vinter pyssel att kolla över. Fast jag har ju inte så mycket garn som du heller… Har inte räknat på hur många kilo – allt finns uppskrivet så jag får se om jag orkar räkna ihop nån dag…

  4. Vi blev av med det mesta i en brand. Hade egentligen inget. Nu nio år senare har man reda för mycket igen även om jag vet att många har mer än vi och sparar/hamstrar mycket. Jobbigt med alla prylar tycker jag. Önskar man kunde göra sig av med mycket av det! Rätt sugen på att förvisa det mesta till källaren!

  5. Det är klokt att tänka så här ibland.
    Kram!

Lämna gärna en kommentar

