Långsamhetens lov

Förra året virkade jag en väska i drops recykled demin

Igår fick den äntligen foder. Det gäller att inte förhasta sig…

Fodret är ett tvättäkta barndomsminne – mormors städrock 😀 Nu ska det bara dit en slejf och knapp också. Det blir väl endera året…

Ikväll var jag nere och började väva på en väska i rundväv. Det är väl bara sisådär ett halvår sedan jag satte upp väven. Som sagt, här förhastar vi oss inte 😉 Inslaget är mattullgarn som jag köpt men inte begriper varför – har inte så det räcker till någon matta inte. Ibland gör man dåliga val helt enkelt. Varpen är svart mattvarp.

Taktiskt nog visar jag inte hela – kanterna, framförallt den högra, blir inte bra. Provat både med och utan spännare. Det är lite knepigt eftersom jag är ringrostig och väven är i tvålager. Förvävningen i panama blev snygg i staden. Hoppas att övning ger färdighet och vare mig inte så har jag en reservplan. Då blir det bordstabletter i panama med pappersgarn som inslag.

      Ha det gott och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Långsamhetens lov

  1. anjson skriver:

    Hej! Ville bara titta in och tacka för all info om Nordisk Stormhatt! Och nu ser jag ju i din blogg att vi har en hel del gemensamt :-). Jag ska läsa mer av dina inlägg när jag landat efter fiskeresan. Idag är det städning och uppackning som gäller… Långsamhetens lov är även jag bra på. Och boken 100 omistliga ting gjorde mig fast övertygad om att börja rensa bland allt onödigt jag har. Men… långsamhetens lov har gjort att jag inte kommit så långt ännu :-). Kommer hädanefter att följa din blogg. Ha det bra!

  2. Fru Olsson skriver:

    Nu fick jag dåligt samvete… 😉
    Har ett väskprojekt som nog legat i fyra år. Får ta ett beslut om det snarast.
    Fin väska! 🙂

  3. Det var en väldigt snygg väska! Och som jag sagt förr, beundrar alla som har det tålamod som krävs att sticka, virka och sy. Ett långsamhetens lov är det.

    • Laila skriver:

      Jag hålls med garner och du med ord – båda kräver tålamod och nogrannhet på sitt vis – båda är kreativa uttryckssätt. Allt gott vännen!

  4. Tomtan skriver:

    Skönt att det är fler som tar tid på sig 😀

Lämna gärna en kommentar

