Alltid något

En disktrasa färdig virkad. Kunde varit tre. Minst. Så mycket som jag har repat upp och fått göra om… Men nu är den klar sånär som på två trådändar som ska fästas.

Lurar lite på vad man skulle kunna använda mönstret till mer, för trots upprepande så var det rolig virkning. Får nog fundera och experimentera lite så småningom. När jag virkade på den här kom jag på att jag har garn av färgväxande bomull liggandes som jag skulle kunna virka handduk till köket utav. Blir kanske nästa virkprojekt efter att jag fått färdigt mina grytlappar. Är bara på första av två så mycket kan ändras innan dess.

Må gott och var rädda om er!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Alltid något

  1. mallasalster skriver:

    Jättefint mönster, finns massor av roliga saker att använda det till!
    Kuddfodral, filt, väska bla, kommer nog bli jättefint i garnet du har hemma! 👌👌👌
    Detsamma till dig! 💙

  2. Väldigt fin blev den och ekologisk då den kan tvättas och användas om och om igen, om jag har rätt.

  3. lopplisa skriver:

    Fin struktur mönstret bildar! Hur är det gjort? Jag har också en tanke på att virka en handduk, men istället för till köket, tänkte jag på en mindre gästhandduk. Och fungerar det bra skulle jag kanske vilja virka fler handdukar, men lite större och ha i badrummet. Badlakan? Nä, där är nog smärtgränsen nådd sedan länge 🙂

Lämna gärna en kommentar

