Tillbaka på ruta 1

Efter ett något rörigt läkar besök är jag nu tillbaka till hel sjukskrivning med blandade känslor. Det känns skönt samtidigt som det känns bedrövligt. Jag vill jobba – men jag har, till slut, insett att läget inte är bra… Så nu är jag sjukskriven minst en månad och sedan får vi se vad vi kommer fram till vid återbesöket. Läkaren skrev även en remiss till en sjukgymnast som håller på med stresshantering/självkännedom. Efter sju sorger och åtta bedrövelser har jag äntligen insett att jag behöver hjälp att hantera situationen. Att envist ignorera alla signaler från kropp o knopp är ingen bra idé. Tydligen…

Se på mig matte – jag kan lära dig avslappning, det är min specialité

Hoppas ni har en bra dag var ni än är – här är det höstrusk ute, som bäddat för att ta det lungt och koppla av inne alltså.

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tillbaka på ruta 1

  1. mallasalster skriver:

    Låter bra tycker jag, trots att det är så du känner ”vill ju jobba”. Ditt förra inlägg sa en hel del, det är så lätt att gå över tröskeln och göra lite för mycket och inte riktigt lyssna på kroppens signaler.
    Ett klokt beslut av din läkare och framför allt att du fick en remiss till sjukgymnasten för att få hjälp att hantera situationen och få hjälp att förändra och förebygga inför framtiden.
    Jag håller tummar och tår och är så glad för din skull, ett litet steg i taget, ngt steg tillbaka ibland men nu när du får hjälp så kommer det gå åt rätt håll… ❤ ❤ ❤

  2. Jassan skriver:

    Man skulle vara katt! 😀

Lämna gärna en kommentar

