Många varv senare

Efter många om och men och upprepande så har det nu blivit ett par sockar. Färdiga sånär som på att de behöver sköljas upp för att bli av med överskottsfärg…

Hälen var en, för mig ny bekantskap. Elasticated band heel mycket praktisk när hjärnan inte vill vara med. Verkar ha riktigt bra passform också. Mönstret är en modifikation på Easyknits City Sunset.

Garn: Rowan fine art. 45% ull, 20% mohair, 25% polyamid och 10% silke

Strumpstickor 2.5 och 64 maskor

Garnet var en helt ny bekantskap och väldigt trevligt att sticka med. Mitt första möte med Rowans garner. Får se hur det håller formen och slittåligheten men sköna på fötterna är de iallafall ☺

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Många varv senare

  1. Jassan skriver:

    Åh, vad du kan! Så duktig du är. Ser jättefint ut, jämnt o proffsigt stickat.
    Är du duktig på att virka med? Jag håller på att virka en rund matt för första gången o har lite problem med när jag ska öka maskar osv…

    • Laila skriver:

      Virkning är jag novis på, men malla som kommenterar här hos mig (mallasalster.wordpress.com) virkar en hel del och gör egna virkmönster. Jag vågar lova att det är okej att fråga henne ☺

  2. mallasalster skriver:

    Jättefina sockor, Rowans garn är finfina!👌😘

    • Laila skriver:

      Det gav helt klart mersmak 😊 Men just nu blir det inga köp – har gott om bra garner liggandes som jag lovat mig själv att beta av först.

      • mallasalster skriver:

        Förstår precis hur du tänker, insåg att det är detsamma här när jag bytte plats på garnförrådet!😝

      • Laila skriver:

        Jag har allt garn i skattkistan så det är inte jättemycket men det ska likväl användas. Trots allt köpte jag det ju inte för att det skulle ligga där 😀

  3. lma7 skriver:

    Så fina de blev, trevlig färgkombination och mönster! 🙂

  4. Stiliga! Verkliga hantverk – jag begriper inte att folk kan och har tålamodet 🙂

  5. Garnmumriken skriver:

    Sååå fina!😍 gillar de små detaljerna på skaftet speciellt😊

Lämna gärna en kommentar

