Dagens tanke

Levereras av Dag Sebastian Ahlander:

I livet finns inga återvändsgränder. Det är bara att snedda, gena, hoppa eller gå vidare.

Tycker den tanken var tilltalande – betydligt trevligare än den om de stängda dörrarna där man ska leta efter en som är öppen…

Snart är helgen här och vi når mitten av oktober, tiden rusar fram utan att bry sig om ifall vi hinner med eller inte. Just nu känns det som om jag lever i en bubbla där tiden faktiskt räcker till, en underbar känsla. Det är klart, jag gör inte mycket på dagarna heller så… Nej, mycket blir det inte gjort då orken helt enkelt inte finns men jag uppskattar det jag orkar göra. Hur litet och vardagligt det än må vara.

Var rädda om er och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Dagens tanke

  1. Charly skriver:

    Hej vännen, länge sen jag kikade in och hälsade på dej 🙂 Jag har tänkt börja blogga lite igen men metrobloggen slutar så jag har fullt upp att spara gamla inlägg. Nu kommer jag finnas på annan blogg, så jag ville bara kika in och önska trevlig helg! Kram Charly

  2. Garnmumriken skriver:

    Jag håller med dig, låter betydligt bättre med öppna dörrar! Får en känsla av att det också kan betyda att man har mer medbestämmande i sitt liv, om man ser det som att möta en stängd dörr kan det betyda att man ser livet eller händelser som opåverkbara, att saker bara händer utan att man kan påverka det alls. Men att se det som att man kan ta genvägar, omvägar osv, ger det en mer positiv känsla, och en känsla om att man faktiskt skapar sitt liv och har valmöjligheter.
    Trevlig helg!!

Lämna gärna en kommentar

