Dagens tanke

Idag bjuder jag på en riktigt genialisk tanke signerad Albert Einstein:

Jag tänker aldrig på morgondagen. Den kommer tids nog.

Själv tränar jag på att vara här och nu och att lyssna inåt – lyssna på kroppens signaler som tidigare bara drunknat i allt brus runt omkring. Snart dags för nytt läkarbesök och det oroar, vill bara att det ska vara torsdagmiddag så jag har det överstökat. Det var där, i den inrestressen, jag fann Einsteins ord om morgondagen. Ska försöka ta efter det goda exemplet.

Var rädda om er och tack för titten!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Dagens tanke

  1. lma7 skriver:

    Eller tänk så här: ”Gårdagen är förbi, morgondagen har ingen sett, i dag hjälper Herren”
    Kram

  2. Kristallina skriver:

    Min man kunde det. Han oroade sig aldrig om morgondagen. Han kunde inte förstå att jag grubblade över saker som inte hade hänt än.

    • Laila skriver:

      Det finns tre saker jag oroar mig för i förväg: läkarbesök – man vet aldrig om de kommer att lyssna på en, tandläkaren – hittar alltid något som kommer att kosta pengar, bilbesiktningen – av samma orsaker som tandläkaren…
      Utöver det så brukar jag inte göra mig bekymmer. Fast nu när hjärnan inte vill har det blivit en del. Har jag missat nån räkning, vad har jag mer glömt som var viktigt och så.

Lämna gärna en kommentar

