Hjärtevärme

Ute töar det – inte uppmuntrande alls men inte mycket att säga om.

Igår stod det att läsa i bladet att Åke Cato vandrat vidare och idag att Leonard Cohen gjort detsamma. Båda 82år. Åke förgyllde barndomen och Leonard hittade jag när sorgen värkte i mig men inte gick att få ut. Den ene gladde, den andre gav lisa åt själen. Vad säger man?

Ute i världen skakar en del på huvudena och undrar om amerikanerna blivit tokiga fullständigt medans andra jublar och firar. Ja, inte är det mycket att säga om det heller.

Däremot tycker jag det finns mycket att säga om hur vi är gentemot varandra. Men jag tänker inte säga så mycket om det heller.

Däremot rekommenderar jag dig att koppla av några minuter och följa youtub länken. Och lyssna på texten – den säger allt det där som jag inte förmår just nu. 

https://m.youtube.com/watch?v=tKOkUWjC0JU

Tack för titten och var rädd om dig min vän

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i Blandade tankar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hjärtevärme

  1. bergalott skriver:

    Det var trevligt att följa länken. Tack för den!
    Jo, vi är väl alla förvillade/irrade och vet varken ut eller in men ett vet jag och det är att ingenting är beständigt. Därför så är det viktigt att vi är hyggliga och solidariska med varandra – vad vi än har för åsikt. Åsikt är ju ingen fakta – det är ju mer en känsla av vad vi uppfattat som rätt och riktigt. Och världen är ju sååååååååååå oliktänkande. Hujedamej ja 🙂

    • Laila skriver:

      Trevligt att du gillade länken 🙂
      Nä, inte är det något som är beständigt och jag tycker faktiskt att det är skönt på sitt sätt.

      • bergalott skriver:

        Eller huuuuuurrrrr? Så varför oroa sig i onödan? 😉 Jag har nog hållit på med det genom livet men tror att jag nått fram till ett visst lugn. Känns så iaf.

Lämna gärna en kommentar

