Det vi inte vill tänka på…

Men som jag personligen tycker är superviktigt att tänka på, och ha funderat igenom, registrerat och berättat för sina anhöriga om. Innan det är försent. Det handlar om organdonation. Både den typen man kan göra medans man själv lever, men också – och kanske framförallt – den som kan ge andra livet åter när ens egen låga slocknat.

Carita skriver om en artikel och längre ner på sidan finns länk till Gerd som det står om i artikeln och även info ang organdonation

Någon jag känner! – http://wp.me/pD4lu-7pr

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Det vi inte vill tänka på…

  1. mallasalster skriver:

    Jag tänker ofta på detta, tyvärr får jag inte bidra varken före el efter min död, när man har vissa sjukdomar är det inte tillåtet.
    Lämnade blod förr, men fick sluta med det när jag fick min diabetes.
    Det vore fantastiskt om fler sa ja till donationer. ❤️

    • Laila skriver:

      Men du har ändå bidragit genom att donera blod medans du fick. Jag får inte lämna blod pga låga blodvärden men såvitt jag vet får jag donera organ.

  2. Tusen tack för länken! Hoppas vi får spridning på det här med MOD i Sverige och hur man gör i Finland om man vill donera sina organ.

  3. anjson skriver:

    Detta är en så viktig fråga! Tack för att du lyfter den!

  4. Tomtan skriver:

    JAg har anmält mig!

  5. faleartut skriver:

    Jag finns med i registret för donation, har gjort det ett tag. Det kan göra underverk för någon.

  6. lopplisa skriver:

    Jag är registrerad. Donerar allt om nu någon vill ha något, både för transplantation eller vetenskap. Tycker nog att det sistnämnda också är viktigt.

  7. Linda skriver:

    En mycket viktig fråga!

Lämna gärna en kommentar

