Kanske, kanske…

Att det kan bli Domherrar på bordet till jul

Det är ”bara” fållen kvar… 

Livet är onekligen förbryllande många gånger. Både i stort och smått. I smått märks det här nu på följande lilla vis, för flera år sedan fick jag ge upp broderandet för värkens skull. Det blev outhärdligt i kroppen bara efter en liten stund. Däremot upptäckte jag att sticka strumpor och sjalar och annat som inte var tungt gick bra. Inte värkfritt men ändå. Så småningom kom virkningen in min tillvaro och kortare stunder gick även det vägen. 

För cirka en vecka sedan hände något – det gick då rakt inte att virka. Värken i nacke/rygg kom nästan omedelbart och jag kunde nästan inte att röra armarna. När jag ett par dagar senare satte mig för att sticka på mammas julklapp kom jag inte ens varvet ut innan kroppen skrek STOPP!! 

Men brodera, det går finfint det… Så då blev mina domherrar äntligen klara, och jag kanske kan få sytt lite fler saker innan vågen vänder igen och för med sig något annat. Undrar vad det blir då? Kanske ett aktivt liv i vävstolen?? Hoppas kan man alltid.

Imorgon är det lucia och julen närmar sig med stormsteg. Här råder dock ingen febril verksamhet för det – fast jag borde börja med julkorten insåg jag idag. Ett kärt besvär som det heter. Ute singlar snön så lite julkänsla börjar infinna sig.

Tack för titten och välkommen åter!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i broderi, garn och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Kanske, kanske…

  1. Kristallina skriver:

    Ja, det är ett gissel med värken men roligt att domherrarna är klara. Håller tummarna att du klarar av resten så att duken kan ligga på bordet. Ha det gott!

  2. Jassan skriver:

    Ja så konstigt livet kan vara ibland. Hatar värken….men blir som du förbryllad då man ena dagen kan virka men inte andra dagen?
    Så fina domherrarna blir….du är så duktig. 😀

  3. charly skriver:

    så vackert det kommer bli! Jag önskar dej en härlig lucia! Glöm inte bort att släcka ljusen! Kram LC

  4. anjson skriver:

    Såååå fin! Jag letade fram ett flera år gammalt korsstygnsbroderi för en vecka sedan. Och upptäckte att det var ju kul att brodera igen! Det verkar som om våra kroppar ät lite lika. Ibland går något bra, andra gånger går det inte alls. Hoppas du har en fin Lucia!

  5. lopplisa skriver:

    Så fina domherrar!! Snudd på fotorealistiska!! Hoppas du får fållen färdig 🙂

  6. Väldigt fina! Som jag sagt förr, beundrar alla som har tålamodet att sticka, virka, brodera.
    Sysslade nån gång som ung med korsstygn, det var rätt kul egentligen.

  7. mallasalster skriver:

    Vilken fin löpare, kul att du fick till det sista på den, mindre kul att du har fått så ont!
    Hoppas att det lättar och blir bättre snart! ❤️
    Kram

  8. miatankar skriver:

    Så vackert broderi. I min ungdom broderade jag mycket, men lagt allt sådant på hyllan. Har kommit så många andra ”måsten” och intressen emellan. Men beundra andras arbeten går föstås finfint! God fortsättning på julhelgen från en som kollar in på din blogg för första gången…

Lämna gärna en kommentar

