Nästan mitt i centrum

Där bor jag – men ändå inte.

Bakom träden på den översta bilden bor jag – visst bor jag fint? Stadens torg ligger knapp tio minuters prommenad från mig. Tacksam för att jag bor i en stad där natur och gröna oaser värnas om.

Hoppas att ni har det bra så här de sista dagarna av det här året. Ett år som verkligen varit upp och ner och bak och fram. Och ibland mest verkat ha slagit knut på sig själv. Inget vidare bra år på många sätt varken personligen eller världsligt sett. Men ändå. Det här året har lärt mig något om mig själv, det här året har gett mig en än större tacksamhet för det jag har, det här året har varit fyllt av glädje över att jag har så goa och fina vänner – både i min närhet och här på bloggen – TACK för att ni finns! TACK för stöttning, uppmuntran och vänliga ord. Tack för att ni tittar in, lämnar några ord och gör mig varm om hjärtat. 

För vet ni vad? Den här bloggen skrivs av en person som för bara några år sedan var ganska ensam. Vänner som funnits innan hade av olika skäl gått åt ett annat håll än mig, mötas och skiljas är livets gång, det är inget konstigt i sig och inget som avskräckte mig från att söka nya vänner. Fast vart hittar man dem? Vart finner man nya vänner när man trivs bäst hemma?? 

En god vän hittade jag i fibromyalgiföreningen, en när jag var på rehab och en via hennes blogg. Jag hade läst och kommenterat på en annan blogg också, hos tomtan, och hon uppmuntrade mig att starta egen blogg. Stort TACK för det Tomtan! För oj vad många goa människor jag hittat den här vägen! Via kommentarsfältet hos andra har man klickat sig runt till diverse bloggar och hittat nya perspektiv och nya personer som blivit en del av min vardag. Genom kommentarer på min blogg har det växt fram vänskap som jag gått miste om annars. 2016 var inte mitt första blogg år, men det var året när det blev mer snurr på bloggen och jag verkligen insåg dess betydelse i mitt liv.

Gott slut till er alla och må 2017 bli ett gott nytt år!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Nästan mitt i centrum

  1. Jassan skriver:

    Så fint du bor o så fint att vi kan bli vänner via en blogg…intressant, har inte tänkt på det förräns nu.

  2. villacalifornia skriver:

    Mycket vackert! 🙂

  3. gunnardeckare skriver:

    Jag önskar dig detsamma ! Vi ses på ett nytt bloggarår 2017!

  4. gunnardeckare skriver:

    Du bor verkligen bra till med naturen nära. Inte alltid så i städerna.

    • Laila skriver:

      Nej, det känns som en ynnest. Parken, allmänt kallad skogen av förklarliga skäl, är dessutom naturskyddsonråde då man velat skydda slättbergen från klåfingriga exploatörer…

  5. Vad trevligt att se bilder från miljön där du bor!
    Och javisst, du bor verkligen naturskönt.

  6. mallasalster skriver:

    Så sant som det är sagt…❤️
    Håller med, fantastiskt att man finner nya vänner via nya sätt!
    För mig har det också betytt mycket, när man inte orkar vara social som ”vanligt” folk och gillar att hålla sig hemma, är det skönt att ha vänner på detta sätt.
    Jag är så glad att jag har dig och Tomtan, ni är två av dessa härliga vänner som jag har fått via bloggandet!
    Du bor fint, skönt att ha naturen utanför dörren, själv skulle jag inte överleva utan den.
    Jag hoppas och håller tummarna att 2017 blir ett bättre år för dig! ❤️
    Kram

    • Laila skriver:

      Tack! Ja, visst är det härligt att finna vänner på detta sätt? Trots att vi aldrig träffats så tror jag att om vi gjorde det skulle det glappa bra i trutarna 😉
      Hoppas du också får ett bättre nytt år, det här har ju verkligen varit djupa dalar i för dig och de dina. Kramar vännen!

  7. Tomtan skriver:

    Du bor jättevackert! Tack bästa du för att jag får vara din vän 💕💕💕

    • Laila skriver:

      Tack, här är rätt trevligt runt omkring. Ska se om jag kan ta en fototur och visa de fina slättbergen någon dag.
      Tack själv för all uppmuntran genom dessa år, det har faktiskt hunnit bli ganska många redan!

  8. bergalott skriver:

    Man vet aldrig vad som lurar bakom nästa hörn 😉 Så ett nytt år ska fyllas med något och om vi alla tillsammans önskar gott, så tror jag att det blir så. Så de så 😀

  9. Kristallina skriver:

    Du bor verkligen väldigt fint där bakom träden 😀
    Alldeles rätt, bloggen är en del socialt liv för mig också och framför allt sedan jag blev änka.
    Önskar dig detsamma!

  10. Charly skriver:

    Vad fint du bor, att bo både centralt och ändå ha den vackra naturen runt hörnet.
    Jag önskar dig ett Gott Nytt År och hoppas att 2017 blir ett år fyllt av nya möjligheter och vänskap.
    Kram Charly

  11. anjson skriver:

    Amen på allt i ditt inlägg och alla kommentarer! Ha ett Gott Nytt År!

Lämna gärna en kommentar

