Ett slut som leder till en ny början…

Under de sista timmarna av ett år så är det lätt att man blir filosofisk. Jag filosoferade föga förvånade kring garn och stickning. Närmare bestämt på den sjalstickning som jag hade framför mig. Jag hade inte många varv kvar att sticka innan den var klar, men skulle garnet räcka? Och passade verkligen garn och mönster ihop??

Ni som tittat in här förr anar vartåt det lutar eller hur?

Japp, jag repade upp.

Så nu kan jag, precis som året, börja om på ny kula. Vad det ska bli? Inte en susning, det är lika oskrivet som året vi har framför oss.

Härligt!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ett slut som leder till en ny början…

  1. lma7 skriver:

    Inte så trevligt att sticka av upprepat garn tycker jag, men är man inte nöjd så .. eller var det verkligen så att garnet inte räckte till? Vackert garn iaf!

    • Laila skriver:

      Tack, det är från höstens färgning ☺
      Har inga problem med upprepegarn, ibland får man skölja ur ”krullorna”, men det gör mig inget. Vet inte om garnet hade räckt eller inte – det hade isf varit på håret.

  2. bergalott skriver:

    Det här andas optimism så det osar om det. 🙂

    Har en väninna som stickar. Har fått väldigt många skapelser av henne och hon stickar bara i ull. Fintrådigt och vet du… när vi är ute, hon och jag, så tittar vi efter gamla plagg av ull. På billighetsmarknader och loppis osv. Hon tvättar och sen repar hon helt enkelt upp dem och sen stickar hon de mest fantastiska kreationer. Jag har en vacker och varm filt som hon stickat på tvärsan, liksom. Många färger i ränder men väldigt balanserat. Ullen som hon hittar är som regel växtfärgat och det ger behagliga nyanser.
    Har även fått ett katt”skinn”. Alltså färgat garn av långhårig katt och det har jag runt halsen när jag har, t.ex nackspärr eller om jag känner att jag är stel osv. Det har hon stickat åt mig.
    Vänner ja… det är det bästa som finns.
    🙂

    • Laila skriver:

      Jo, det gör det kanske – har inte tänkt på det. Dagen var väl inte odelat positiv men jag är nog det, i mig själv, i grund o botten.
      Man kan rädda mycket garn på loppisar i form av gräsliga stickade alster som ingen vill köpa. Har inte gjort det själv, har däremot tagit vara på tröjor som folk tänkt slänga. Naturmaterial ska det vara och gärna tunna garner 😊
      Vänner är grejor det, fick hemspunnet, tjockt härligt garn av en vän som ”julkort” 😀

  3. Kristallina skriver:

    Min pappa byggde en ställning till min mamma. Upprepegarn blöttes ner och sedan virade hon det runt ställningen och hängde upp för torkning. Det gick alldeles utmärkt.
    Låter bra med ett slut som leder till en ny början. Det köper jag direkt 😀

  4. anjson skriver:

    Repa upp är bättre än att upprepa sådant man inte är nöjd med. Tänk om kan kunde repa upp dåliga vanor också istället för att upprepa dem!

Lämna gärna en kommentar

