Inför 2017

Det skrivs mycket om vad man vill uppnå under det kommande året, vilka mål man har och jag vet inte allt. Mycket klokt skrivs det. Satt och funderade på vilka mina mål och förhoppningar var. Det blev ingen lång lista, snarare kände jag mig nästan lite nedslagen till att börja med – det enda som dök upp i mitt huvud var nämligen vila. Efter en stund av ytterligare tankeverksamhet kom jag fram till att det var nog ingen dum målsättning trots allt. 2016 var trots allt året då min hjärna och min kropp gjorde gemensam sak och gick i strejk. Det var året som de tröttnade på att försöka få jaget att fatta att tiden för arbetstidsförhandlingar började rinna ut. Snabbt. Så de la ner arbetet och vägrade komma till förhandlingsbordet på flera veckor. Sedan följde månader av tuffa förhandlingar och till slut har man lyckats nå ett avtal och nu har hjärnkontoret återupptagit arbetet och kroppen likaså. Hjärnkontoret muttrar dock om inkompetensen hos de hjärnceller som hade i uppgift att sköta de nödvändigaste funktionerna under strejk- och förhandlingstiden. De har tydligen rört till det i arkiven och varit dåliga på att ta hand om inkommande post. Allt är slängt i högar både här och var. 

Så, jag tänker att i år ska jag ägna mig åt att göra sånt som jag vill och mår gott av. Jag ska se till att det dagligen finns utrymme för vila och återhämtning. Jag ska be alla (inbillade) måsten, ska och borde att dra dit pepparn växer. 

Jag ska lära mig av lillfjant att ta dagen som den kommer och inte göra mig bekymmer. Och kanske också bli bättre på att visa framfötterna 😉

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Inför 2017

  1. villacalifornia skriver:

    Ja detta fick jag lära mig i början på 90-talet…
    Bättre lite skit i hörnen är ett rent helvete…

    • Laila skriver:

      Ja det har jag sagt länge 😉 Nu drar jag ner på andra saker som man inbillar sig att man måste, ska och borde. Vissa är ju nödvändiga; man måste handla och äta, tvätten ska göras (tänker inte bli naturist) och man bör jobba om man kan…

  2. Jassan skriver:

    Ja, ta efter katten, det låter som en bra ide. 😀

  3. gunnardeckare skriver:

    Du är inne på rätt spår tror jag

  4. mallasalster skriver:

    Låter som ett bra beslut! 👍
    Själv har jag inte kommit så långt på det nya året för att fundera vidare, kroppen min la av nyårsaftonen, så nu är det bara vila för hela slanten…
    Skit oxå! 😠😠😠

    • Laila skriver:

      Tror du behöver den vilan, sorg och oro sätter sig i kroppen. Sedan att man blir skitsur när det strular och bråkar i kroppen det är liksom en annan sak..

  5. bergalott skriver:

    Alla måsten behövs inte men lite måste måste få finnas annars gror det igen. Men att ta dagen som den kommer måste vara det behagligaste av alla måsten.

    Du tänker alldeles rätt – ta lärdom av Lillfjant och han brukar väl även visa framtassarna när det dyker upp ett oförhappandes måste (bara ta den där musen) -och verkställer beslutet på direkten 😉

    Sensmoralen får bli att det gäller att klippa till direkt, så försvinner problemet 😀

  6. Kristallina skriver:

    Tror att du tänker alldeles rätt. Har inga mål heller. Vill bara må bra och göra vad jag känner för.

  7. Mrs Olsson skriver:

    Fin bild och bra skrivet. Lycka till med målsättningen!

Lämna gärna en kommentar

