Solskensdag

Inatt kom det en hel del snö – vi hade ingen tidigare. Idag fick vi en vit fin dag med strålande sol och blå himmel. Underbart.

När jag var på jobbet idag så gick jag och ställde mig i dörren och bara njöt av den friska luften en stund. När man står där i dörren och blickar ut ser man

huset där min mamma bor. Brukar vinka till henne när jag går till jobbet. Och blir man fikasugen så kan man slå en signal och fråga om hon bjuder på kaffe 😊      Om man går härifrån och viker av till vänster så 

får man den här vyn. Nere till vänster är mitt kontor och följer man huset ett antal trappuppgångar bort så kommer man till min port. Närmare till jobbet kan man nästan inte ha.

Efter jobb, mat och vila så tog jag den här bilden från sovrumsfönstret

Visst ser det mysigt ut? På andra sidan av huset i bild finns en riktigt bra pulkabacke – där kan jag meddela att det varit full rulle idag. Roligt att snön kom när barna är lediga och kan passa på att åka.

Hoppas ni haft en bra och olycksfri dag och att ni får en fin trettonhelg!

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Solskensdag

  1. Jassan skriver:

    Så trevligt det ser ut o lät oxå. 😀

  2. Mrs Olsson skriver:

    Har haft en härlig dag i solen. Visst behöver man dem? Trevlig helg!

  3. anjson skriver:

    Det gör så stor skillnad när det kommer vi snö! Allt blir ju mycket ljusare

  4. Kristallina skriver:

    Det är ju perfekt att ha sin mamma och arbetsplatsen runt hörnet. Bättre kan det inte bli. Gillar blicken genom fönstret och alla insnöade cyklar där.

    • Laila skriver:

      Praktiskt på många sätt, särskilt nu när mamma är äldre och behöver en del hjälp då är det extra skönt att inte ha lång resväg. Och en trygghet för oss båda.

  5. Tomtan skriver:

    Visst är det härligt med snö?!?!?!?!

Lämna gärna en kommentar

