I väntans tider…

Är ni bra på att vänta? Det är inte jag… Så för att inte bli alldeles knäpp så la jag upp en sockstickning. Sjalen jag stickar kräver ett visst mått av koncentration och det har jag svårt att uppbåda just nu.

Så något blir det av väntan oavsett om det blir som jag hoppas eller inte… 

Var rädda om er i busvädret och tack för titten!

s

Om Laila

En garnberoende kattägare
Det här inlägget postades i garn. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till I väntans tider…

  1. bergalott skriver:

    Jag ska ta mig 17 skaffa mig lite garn. Det ger nog lite mer hemtrevnad här hos mig. Kanske att jag kan sitta still i fåtöljen framför tvn? Rantar osaligt omkring och … åjo… har faktiskt sytt upp några gardiner. Men.. jag fryyyser om benen.
    Alltså, med detta lilla inlägg du nu gjort, har jag bestämt mig. Japp!
    Garn ska skrivas på inköpslistan och samsas med kaffe och tvättmedel som jag upptäckt är på upphällningen.

    • Laila skriver:

      Korta strumpstickor rekommenderas också om du tänker göra strumpor. Då slipper du muttra när stickorna fastnar i tröjärmen 😉 15cm långa stickor räcker alldeles utmärkt.

  2. Lantlivsbilder skriver:

    Jag går också i väntans tider, bland annat på våren, och på att det blir ljust igen, så jag kan skotta snö. Jag skottade i morse, men det syns inte ett spår efter det. Jag gick också, och väntade på att få en tid för att få helljuset lagat på bilen, men idag efter snöskottningen åkte jag till Ytterhogdal, och handlade, vägen var som ett tvättbräde, och när jag kom till affären fungerade helljuset igen, så nu vet jag att man ska skaka bilen för att ljuset ska fungera.
    Svante

    • Laila skriver:

      Bra att veta, vid ljus problem skaka bilen. Noterat 😀
      Jasså du, du har fått sådana snömängder. Här fick vi några centimeter slask att halka omkring i och vindbyar så man höll på att blåsa bort…

      • Lantlivsbilder skriver:

        Det var 4 cm i morse, när jag skottade. Efter det har det snöat hela dagen, och fortsätter snöa till klockan 10 i morgon bitti, inte speciellt mycket, men det snöar hela tiden. Ska bli spännande, och se om det blir en heldagsskottning i morgon.
        Svante

  3. Jassan skriver:

    Att vänta är en av de ting som jag hatar. Fast det beror på vad man väntar på.
    Vänta på personer som ALLTID är försenade, gillar jag inte. Dom är faktiskt tjuvar. Tidstjuvar. Dom stjäl tid från dom som står o väntar på dom.
    Men att vänta på att tex en blomma ska växa o få en knopp som sen ska slå ut…ja det kan jag gärna vänta på. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge heter det ju. 😀

  4. Kristallina skriver:

    Det beror lite på vad man väntar på men om jag har svårt för det försöker jag också sysselsätta mig. Fast jag kommer inte långt med mina strumpor. Kan ju bara sticka 2 varv 6 gånger om dagen. Men efter flera år av tålmodigt stickande ligger här 43 par stickade strumpor och då har jag ändå kasserat en hel del genom åren.

  5. Nej, är inte speciellt bra på att vänta, men jag övar på det, – det där med att ha tålamod 🙂

Lämna gärna en kommentar

